انواع پخش مویرگی ( پخش مویرگی گرم و سرد )

پخش مویرگی سرد ، پخش مویرگی گرم

انواع پخش مویرگی ( پخش مویرگی گرم و سرد )

پخش گرم ، پخش سرد ، فروش گرم ، فروش سرد ، بازاریابی گرم و بازاریابی سرد ، توزیع گرم و توزیع سرد و یا پخش مویرگی گرم و سرد و انواع روش های آن و … ، اینها اصطلاحاتی هستند که در عرصه توزیع و پخش کالا با آن برخورد کنید.

ما در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع توزیع و پخش و یا شاید بتوان گفت انواع پخش مویرگی بپردازیم؛ دو نوعی که به طور کلی با پسوند «گرم» و «سرد» و با کمی اختلاف در معنی پس از کلماتی چون پخش مویرگی، پخش ، توزیع ، فروش ، بازاریابی و ویزیتوری به کار میروند.

روش های پخش و توزیع کالا از اهمیت بالایی در مقوله توزیع و پخش برخوردارند و بسته به نوع محصول ، مشتریان ، سابقه کاری با مشتری و غیره باید یکی از انواع روش های پخش مویرگی و فروش را انتخاب کرد.

طبیعی است که انتخاب غلط در روش پخش و توزیع کالا میتواند عواقب سنگینی برای تولید کننده و یا شرکت پخش و توزیع کالا مربوطه داشته باشد که مهمترین آن ها علاوه بر خسارات مالی، از دست دادن اعتبار و مشتری است.

انواع روش های فروش و پخش مویرگی

پخش مویرگی سرد ( فروش سرد ، توزیع سرد ، بازاریابی یا ویزیتوری سرد )

پخش مویرگی گرم ( فروش گرم ، توزیع گرم ، ویزیتوری یا بازاریابی گرم )

فروش و توزیع سرد

ویزیتوری سرد یکی از قدیمی ترین روش های فروش و توزیع کالا به ویژه در ایران است؛ کلمه بازاریابی و ویزیتوری در ایران به خصوص در سال های قبل حداقل برای عموم تداعی کننده همین نوع از فروش و توزیع کالا یعنی فروش سرد است.

جایی که بسیاری از جوانان ، بازاریابی و ویزیتوری را یکی از پله های پولدار شدن میدانستند و عده زیادی دل به دنیای بازاریابی میزدند.

بازاریابی سرد ، ویزیت سرددر پخش مویرگی سرد ، ابتدا بازاریاب و ویزیتور بر اساس نقشه اولیه تدوین شده به مشتریان بالقوه مراجعه میکند.

در این مرحله به عنوان یکی از انواع روش های پخش مویرگی، نکات تعیین کننده و مهم بسیاری وجود دارد که باید به آنها توجه کرد؛ مواردی چون میزان مهارت و نوع برخورد ویزیتور ، سرعت عمل در ثبت و دریافت سفارش ، منطقه جغرافیایی در نظر گرفته شده ، تراکم مشتریان در آن منطقه جغرافیایی و غیره ؛ البته این موارد نه تنها در فروش سرد که در فروش گرم نیز حائز اهمیت هستند.

در بازاریابی سرد بسته به نوع محصول یا خدمات ، بازاریاب تعدادی نمونه ، کاتالوگ و بروشور و یا نمونه هایی در لپ تاپ ، تبلت و گوشی خود را به مشتری نشان داده و آن را ویزیت میکند.

پس از اینکه بازاریاب وظیفه اصلی یعنی اقناع مشتری جهت ارائه سفارش را به درستی انجام داد ، نوبت به یکی از مهمترین بخش های عرصه پخش مویرگی میرسد؛ یعنی ثبت سفارش به وسیله اپلیکیشن سفارش گیر اندروید و آی او اس که طبیعتاً پیشنهاد ما به تمامی بازاریاب ها و ویزیتورها استفاده از اپلیکیشن بازاریابی و ویزیتوری رایگان دسیما است.

در این مرحله سرعت مهمترین مؤلفه را تشکیل میدهد؛ ثبت سریع سفارش رضایت خاطر مشتری را به همراه خواهد داشت.

پخش مویرگی سرد ، فروش سرداما آنچه این سرعت فرایند توزیع و پخش مویرگی در فروش سرد را بیشتر میکند ، آنلاین بودن نرم افزار پخش مویرگی است؛ بک نرم افزار پخش مویرگی تحت وب و آنلاین این مزیت را در اختیار کاربر قرار میدهد تا سفارشاتش را در همان لحظه به ثبت برساند.

این عمل باعث میشود تا کارمندان مربوطه اعم از کارمندان شرکت پخش مویرگی یا کارخانه و تولیدی مربوطه نسبت به انجام فعالیت های حسابداری و حسابرسی در همان لحظه اقدام و سفارشات را به بخش مربوطه ارسال کنند.

در نتیجه به واسطه استفاده از یک سامانه تحت وب پخش مویرگی تنها چند دقیقه پس از ثبت سفارش توسط بازاریاب در اپلیکیشن سفارش گیر، سفارشات در بخش مربوطه جهت ارسال آماده سازی میشونهد.

همچنین بسته به نرم افزار پخش مویرگی که بازاریاب استفاده میکند، میتوان فاکتور و صورتحساب اولیه سفارشات را نیز همانجا تهیه کرد و در اختیار مشتری قرار داد.

در نهایت پس از آماده سازی سفارشات ، کالاها به وسیله ماشین مخصوص حمل سفارش به مشتری تحویل داده میشود.

این کل فرایند پخش سرد بود که در آن مهمترین نقش را نرم افزار پخش مویرگی ایفا میکرد.

نرم افزار پخش مویرگی دسیما ، با توجه به اینکه منطبق بر نیازهای فروش و توزیع کالا در ایران و با شناخت جامع و کامل از رفتار مشتری ، بازاریاب ، تولیدی ها و بازار ایران و توسط متخصصان ایران طراحی شده است، بهترین نرم افزار پخش مویرگی سرد در ایران است.

پخش مویرگی دسیما ، که نسخه موبایل و همچنین رایگان آن جامع ترین امکانات را در اختیار شما قرار میدهد، تحلیل درستی از مفوله توزیع و پخش مویرگی دارد، سرعت عمل فرایند ثبت سفارشات را به طرز چشم گیری افزایش میدهد، احتمال خطا و اشتباهات سیستمی را به صفر میرساند و دقت عمل را به حداکثر میرساند.

همچنین از این نرم افزار با عنوان نرم افزار حسابداری پخش مویرگی هم یاد میشود چرا که میتوان گفت با تمامی نرم افزارهای حسابداری آنلاین و تحت وب موجود در ایران همخوانی دارد؛ به ویژه با نرم افزار حسابداری تحت وب و آنلاین دسیما و همین موضوع باعث میشود تا شما دیگر نیازی به تغییر سیستم حسابداری تان نداشته باشید.

فروش و توزیع گرم

در ویزیتوری گرم یا همان بازاریابی گرم که در سالهای اخیر افزایش هم داشته است، بازاریاب همراه با محصول و کالایی که بناست عرضه شود به مشتری مراجعه میکند و در صورتی که بتواند وی را به خرید محصول قانع کند، محصول مورد نظر همان لحظه به مشتری تحویل داده میشود.

پخش مویرگی گرم ، فروش گرم

در پخش مویرگی گرم، ویزیتور همراه با یک راننده با ماشین توزیع و پخش در سطح شهر حرکت و به مراکز از پیش تعیین شده مراجعه میکند. طبیعی است در این صورت هزینه های پخش گرم نسبت به پخش سرد بیشتر است. 

فروش گرم بیشتر در مورد محصولاتی که تاریخ انقضاء محدودی دارند استفاده میشود؛ مانند مواد لبنیاتی ، مواد دامی ، برخی محصولات غذایی و خوراکی مانند تخم مرغ، آب معدنی، نان و غیره ؛ طبیعتاً بسته به نوع شرکت تولیدی و یا شرکت پخش و توزیع کالا ، ممکن است در کنار این محصولات ، سایر محصولات نیز به مشتری عرضه شود و یا اینکه در رابطه با سایر کالاها و محصولاتی که تاریخ انقضاء ندارند یا تاریخی طولانی دارند نیز استفاده شود.

در هر صورت در پخش مویرگی گرم ، بازاریاب باید در همان لحظه نسبت به ثبت فاکتور و درج سفارشات اقدام کند.

در این حالت نیز ما نرم افزار دسیما را به عنوان بهترین نرم افزار پخش مویرگی گرم معرفی میکنیم؛ جایی که مدیریت و کارکنان شرکت پخش و توزیع کالا و یا تولیدی مربوطه میتوانند به تجزیه و تحلیل داده هایی که به صورت آنلاین توسط بازاریاب و از طریق نرم افزار بازاریابی و پخش مویرگی موبایل ارسال شده است ، بپردازند و در رابطه با سیاست های آتی شرکت تصمیم گیری کنند.

در پایان توصیه میکنیم اگر نیاز به پرداخت های ارزی و بین  المللی دارید ، حتماً از سامانه پرداخت های ارزی و بین المللی دسیما استفاده کنید.

    نظرتان را بنویسید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.