تحصیلدار کیست و چه تاثیری در فرایند پخش مویرگی دارد؟

تحصیلدار و شغل تحصیلداری

تحصیلدار کیست و چه تاثیری در فرایند پخش مویرگی دارد؟

در این مقاله به بیان نکاتی پیرامون تحصیلدار و شغل تحصیلداری، وظایف تحصیلداری و ویژگی ها، مسئولیت ها و توانمندی هایش و همچنین نقش و تاثیر استفاده از نرم افزار پخش مویرگی دسیما در فرایند تحصیلداری میپردازیم.

همچنین به این نکته اشاره خواهیم داشت که از چه برنامه ای به عنوان یک نرم افزار تحصیلداری و یا اپلیکیشن تحصیلداری برای اندروید و آی او اس استفاده کنیم.

در برخی از شرکتهای پخش و فروش مویرگی، به دلیل اهمیت و حجم مطالبات، اقدام به جذب یک یا چند تحصیلدار زیر نظر واحد فروش و حسابداری انجام میشود.

تحصیلدار کیست؟

بر اساس روش های مدون، آیین نامه ها و دستورالعمل های تصویب شده، تحصیلدار مسئول تحویل گرفتن وجوه، اوراق بهادار از سمت مشتری، و بردن آنها بلافاصله به بانک ها و گذاشتن آنها به حساب و یا تحویل آن ها به حسابداری شرکت پخش است.

تحصیلدار وظیفه دارد بدهی های مشتری یا گروه مشتریان را از راههای مختلفی مانند حضوری، تلفنی یا مکاتبه ای از مشتری گرفته و به شرکت پخش برساند.

در صورتی که مشتری از پرداخت بدهی خود سر باز زند یا از جواب دادن خودداری کند، تحصیلدار باید از راههای قانونی مطالباتش را وصول کند.

معمولا بخشی از حقوق تحصیلدار بر اساس میزان مطالبات جمع آوری شده در طی ماه محاسبه و پرداخت میشود.

نرم افزار تحصیلداری / دانلود اپلیکیشن تحصیلداری موبایل

اما کاربرد شغل تحصیلداری در شرکت های پخش و توزیع کالایی که از نرم افزار پخش و فروش دسیما استفاده می کنند، کمی متفاوت تر است؛ در واقع با استفاده از نرم افزار دسیما دیگر نیاز به استفاده از روش سنتی در ثبت پرداختی های مشتریان نیست و شما میتوانید از این برنامه تحت وب به عنوان یک نرم افزار تحصیلداری و از اپ ویزیتوری آن به عنوان اپلیکیشن تحصیلداری نیز بهره ببرید.

حقوق تحصیلداریتحصیلدار می تواند با استفاده از اپلیکیشن ویزیتوری دسیما که امکانات جامع و کاملی برای ویزیتورها، موزعین و تحصیلدارها فراهم کرده است، واریزی ها و پرداختی های مشتریان اعم از پول نقد، چک و … را به صورت مستند و مکتوب و در لحظه همراه با فایل تصویری و نوشتاری به مدیر فروش شرکت پخش تحویل دهد و به طبع مدیر و یا سرپرست فروش شرکت نیز در لحظه این اطلاعات را روی پنل مدیریت فروش مشاهده کند.

بنابراین طبیعی است که استفاده از این اپلیکیشن و نرم افزار سفارش گیری یا همان اپ تحصیلداری دسیما به جریان فروش یک شرکت پخش، سرعت بیشتری می بخشد.

بیایید بیشتر با تاثیر شغل تحصیلداری در فرایند پخش و فروش مویرگی آشنا شویم؛ تحصیلدار باید در سیستم پخش و فروش مویرگی توانایی ها و مهارت هایی را دارا باشد که در ذیل به برخی از آن ها اشاره میکنیم.

 

توانایی، مهارت و وظایف تحصیلدار

♦ هوش نرم افزاری و مهارت یادگیری استفاده از نرم افزارهای سفارشگیری ویزیتوری یا همان نرم افزارهای تحصیلداری و اپلیکیشن های تحصیلداری اندروید و آی او اس که ما در اینجا نرم افزار دسیما را به دلیل جامع، کامل و ساده بودن یشنهاد میکنیم.

♦ توانایی رساندن صحیح پیغام های مسئولان شرکت پخش به مخاطبین

♦ آشنایی با مدارک اداری

♦ آشنایی با نحوه حمل نامه و مدارک

♦ آشنایی با نحوه تعریف و ثبت پرداختی های مشتریان

♦ شناسایی اصول رساندن نامه های اداری به مسئولان شرکت

♦ مستند سازی اطلاعات و حسابهای سازمان از دیگر کارهای مهمی است که تحصیلدار باید به آن تسلط کافی داشته باشد

♦ شناخت و دانش اصول ارسال مدارک مکتوب مشتریان به مسئولان شرکت (مدیر فروش)

♦ توانایی کنترل صندوقهای پستی شرکت و جمع آوری کلیه نامه ها و مدارک رسیده و تحویل دادن آن ها به مسئولان مربوطه

♦ آشنایی با صندوق های پستی

♦ آشنایی با مکان صندوق

♦ شناسایی اصول نحوه بازدید

♦ دانش محاسبات، جبر، هندسه و آمار

♦ دانش و شناخت نحوه اصول حمل چک

♦ دانش اصول پر کردن فرم انتقال چک به حساب

♦ دانش اصول گرفتن وجوه یا چک های شرکت و واریز از حساب شرکت به بانکهای مربوطه از طریق اپلیکیشن 

♦ توانایی تحویل رسیدهای مورد نظر به مسئولان مربوطه به مشتریان

♦ آشنایی با نحوه تحویل دادن جنس و یا خدمات مورد نظر

♦ آشنایی با نحوه ی پر کردن فرم رسید تعریف شده توسط مدیر فروش

♦ آشنایی با نحوه رسید گرفتن

♦ شناسایی اصول نحوه گرفتن رسید بعد از تحویل جنس

♦ شناسایی اصول تحویل رسیدهای مورد نظر به مسئولان مربوطه

♦ توانایی گرفتن وجوه با چک های شرکت و واریز به حساب شرکت به بانکهای مربوطه

♦ آشنایی با چک

♦ آشنایی با روش حمل چک

♦ خرید سفته و جابه جایی آن

♦ آشنایی با نحوه گرفتن حواله بانکی از این بانک به بانکهای دیگر

♦ توانایی وصول مطالبات

♦ آشنایی با بانک های طرف قرارداد شرکت پخش  (روند کاری و آدرس آن ها)

♦ آشنایی با مکانهای بانک و خیابان های منتهی به بانک

♦ شناخت و داشتن اطلاعات از شخص مشتری یا شرکت های مشتری که باید مطالبات و بدهی های آن ها را وصول کند

♦ شناخت اصول خرید

♦ پخش آشنایی با شماره حساب های شرکت

♦ به بانک ها شناختاصول نحوه تحویل وجوه نقدی از شرکت پخش

♦ شرکت پخش آشنایی با نحوه پر کردن فرم واریز به حساب

♦ شناخت و دانش اصول حمل وجوه نقدی به بانک

♦ شناخت و دانش اصول تحویل گرفتن چک از مشتریان

♦ توانایی تحویل رسیدهای مورد نظر به مسئولان مربوطه

♦ توانایی رساندن نامه ها ، مدارک و پیغام های مشتریان به مدیر فروش شرکت پخش

♦ توانایی و مهارت مستند سازی ورود اطلاعات، نسخه برداری، ثبت، ذخیره سازی یا نگه داری اطلاعات در اشکال نوشتاری، الکترونیکی یا مغناطیسی

♦ توانایی دقت و مراقبت در حفظ و نگهداری وجوه و اوراق بهادار شرکت

♦ بررسي امضاي چك و ساير اطلاعات مانند تاريخ، نام بانك، مشخصات دريافت کننده چك و قانونی بودن اسناد؛

♦ دريافت چك و واريز پول پس از كنترل مبلغ و صحت شماره حساب

♦ زدن مهرهای حسابداری

♦ وارد كردن معاملات به پنل مدیریت فروش از طریق اپلیکیشن براي ثبت اطلاعات و صدور رسيد

♦ شمارش دستي و يا ماشيني اسكناس ها؛ سكه و چك هاي دريافتي براي واريز يا انتقال به شعبه هاي ديگر و يا شعبه مركزي بانك

♦ تشخيص خطاها هنگام عدم همخواني بدهي ها ، دارايي ها و اعتبارها

♦ دسته بندي پول هاي نقد و سكه هاي موجود دركشور

♦ آماده كردن و بازبيني چك هاي وصولی

♦ ارتباط مستمر با سرپرست فروش، مدیر فروش، مدیر حسابداری و مدیر مالی و کارکنان مرتبط

♦ مرتب كردن ارزها، پول هاي دريافتي و پول ها وسكه هاي موجود در جعبه ها براساس واحدهاي پولی

♦ ارتباط تلفنی مستمر و منظم با مدیر امور اداری یا سایرپرسنل (با توجه با نوع کار محول شده) از خارج شرکت

شغل تحصیلداری

ابزار و وسایل تحصیلدار در سیستم پخش و فروش مویرگی:

♦ صندوق پستی

♦ وسایل ایمنی

♦ چک

♦ فرم رسید

♦ بانک اطلاعاتی بانک ها

♦ اپلیکیشن تحصیلداری (پیشنهاد ما)

 

از تعهدات و ویژگی های شخصیتی یک تحصیلدار به شرکت پخش:

1 – حفظ و نگه داری اسرار مشتریان و کارکنان شعبه (امانت داری)

در مورد فردی که تحصیلداری را بر می گزیند مهمترین عنصر در کارش پس از امانتداری و دقت در خصوص اموال و اجناس که به آن سپرده می شود.

2 – چابکی و تیزهوشی

یک تحصیلدار باید رفت و آمد به بانک را خوب بشناسد. شناسایی به موقع محل هایی که باید به آنجا رفت و آمد کند بسیار حائز اهمیت است و بهترین کار داشتن یک بانک اطلاعاتی از بانکهای سطح شهر یا محل فعالیت اوست. در واقع عنصر وقت شناسی، مسیر یابی صحیح، دقت در حمل چک، سفته فاکتو رهای نقدی و وجوه نقدی و غیره بسیار تعیین کننده است.

3 – ادب و نزاکت

رعایت ادب و نزاکت زمانی که برای تحویل و یا دریافت پول، حواله، چک یا جنس مراجعه می کنید در به جا گذاشتن اثر خوب از شما تأثیرگذار است.لباس مرتب و سر و وضع آراسته مسائلی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت.

4 – مهارت مذاکره با مشتری

مهارتهای مذاکرهای برای مدیریت و پیش برد کارها، فرد باید بتواند اختلافات را هنرمندانه برطرف کند فرد باید با قوانین آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند برای شکایات و دادخواهی ها از آنها استفاده کند.

5 – درک اجتماعی

آگاه بودن از واکنش های دیگران و فهمیدن اینکه چرا چنین عکس العمل هایی را نشان می دهند.

6 – گوش دادن فعالانه

توجه کامل به آنچه که مردم می گویند، وقت گذاشتن برای درک نکات مطرح شده، پرسیدن سوالات مناسب، قطع نکردن سخن دیگران در زمان نامناسب

    نظرتان را بنویسید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.