تفاوت بازاریابی و ویزیتوری

تفاوت بازاریابی با ویزیتوری

تفاوت بازاریابی و ویزیتوری

تفاوت بازاریاب و ویزیتور یا همان تفاوت بازاریابی و ویزیتوری چیست؟ بازاریاب کیست؟ ویزیتور کیست؟ تعریف بازاریابی و ویزیتوری و معنی آن ها از مهمترین نکاتی است که یک فعال عرصه فروش مویرگی باید نسبت به آنها آگاه باشد.

بازاریاب با ویزیتور تفاوت دارد

بله، بازاریاب و ویزیتور یکی نیستند؛ شاید تعجب کنید چرا که مدت ها ویزیتوری و بازاریابی را مترادف هم میپنداشتید.

واقعیت این است که بازاریابی و ویزیتوری با هم اشتباه گرفته میشوند. البته بیشتر از عنوان بازاریاب و بازاریابی برای امری که ویزیتوری نام دارد استفاده میشود.

برای مثال شما به مراتب آگهی های استخدامی بازاریاب را در روزنامه یا فضای مجازی مشاهده کردید؛ در واقع اکثر آن هایی که این آگهی ها را زده اند به دنبال ویزیتور هستند نه بازاریاب.

ویزیتور کیست ؛ تعریف ویزیتوردر همین ابتدا این نکته را هم بگوییم که خود ما در دسیما و در خلال مقالاتی که در رابطه با نرم افزار پخش مویرگی نگاشته ایم نیز اغلب بازاریاب و ویزیتور را مترادف هم قرار داده ایم چرا که اکثر مخاطبین هنوز این دو را هم معنای هم در نظر میگیرند از این رو برای درک بهتر موضوع و رساندن کامل پیام تصمیم به این کار گرفتیم.

به طور مثال در مقاله انواع بازاریابی گرم و سرد یا انواع ویزیتوری سرد و گرم و یا همچنین در مقاله مربوط به نرم افزار بازاریابی یا نرم افزار ویزیتوری که در دسیما منتشر شد و به معرفی نرم افزار و  البته اپلیکیشن ویزیتوری رایگان دسیما پرداخته شد، این دو مقوله مترادف یکدیگر قرار گرفتند تا ابهامی برای مخاطب پیش نیاید.

ویزیتوری چیست؟ ویزیتور کیست؟ تعریف ویزیتوری

در باب تعریف ویزیتوری و ویزیتور باید گفت ویزیتور همان معنی را میدهد که در ذهن اکثر شماست؛ ویزیتور کسی است که یک یا چند محصول و خدمات را به مشتری معرفی و او را برای خرید آن قانع میکند و سپس به دریافت و ثبت سفارش از آن مشتری میپردازد.

طبیعی است پس از مدتی علاوه بر مشتری های جدید، تنها به دریافت و ثبت سفارش از مشتری های قدیمی اش میپردازد که این نکته مهمی در پخش و فروش مویرگی است.

نکته دیگر اینکه برای ویزیتوری نیازی به حضور صد در صد فیزیکی نیست و راه های دیگری چون ویزیت تلفنی و یا فعالیت در فضای مجازی نیز میتواند گره کشای کار باشد؛ در واقع تکنولوژی تأثیر مثبت و بزرگی بر روی صنعت پخش مویرگی به ویژه در ایران داشته است.

ویزیتور تلفنی ، ویزیتور کیست

در کل ویزیتور مسئولیت فروش و معرفی محصول و خدمات را دارد؛ محصول و خدماتی که از قبل وجود داشته و هزینه و تعرفه آن نیز کاملاً مشخص است و ویزیتور استقلال چندانی برای تغییر آن ها ندارد.

از این رو ویزیتور باید توانمندی و مهارت های ارتباطی و کلامی و روابط عمومی بالایی داشته باشد و بتواند مشتری را قانع و محصول را به بهترین شکل معرفی کند چرا که ادامه حیات یک تولیدی و کارخانه به فروش و معرفی محصول یا خدماتش وابسته است.

از ویژگی های ویزیتور خوب این است که ارتباط کلامی قوی و اعتماد به نفس بالایی داشته باشد، اهل تلاش و پشتکار بوده و از پاسخ های منفی نا امید نشود و اهل یادگیری و مهارت اندوزی باشد.

همانطور که در مقالات گذشته نیز ذکر شده است، ویزیتور علاوه بر مهارت های فردی باید به ابزار و نرم افزارهای فروش و پخش مویرگی روز نیز مجهز باشد.

استفاده از بهترین نرم افزار و اپلیکیشن ثبت سفارشات در ایران یعنی سامانه جامع و هوشمند پخش مویرگی دسیما باعث میشود تا احتمال خطای ویزیتور به حداقل و نزدیک به صفر برسد؛ همچنین شاهد افزایش چشم گیر دقت و مهم تر از آن سرعت عمل ثبت سفارش و ارسال سفارشات خواهیم بود.

بازاریابی چیست؟ بازاریاب کیست؟ تعریف بازاریابی

و اما تعریف بازاریابی؛ بازاریابی از جایگاه بالایی برخوردار است و اغلب مدیرانی رده بالا در شرکت ها به این امر مشغول هستند و وظیفه ای متفاوت نسبت به ویزیتورها دارند؛ همین امر باعث میشود تا اهمیت پی بردن به تفاوت بازاریاب با ویزیتور دوچندان شود.

بازاریابی مجموعه فرایندهایی است که در جهت شناسایی نیازهای مشتری و نیاز بازار، کشف بازارهای جدید، نحوه برقراری ارتباط مؤثر با مشتری ، روش های جذب مشتری جدید، نحوه حفظ و نگهداری مشتری و غیره انجام میشود.

بازاریاب کیست ، تعریف بازاریابی

در این بین اهرم ها و ابزارهای مختلفی از جمله تبلیغات به خدمت بازاریاب در می آیند تا آن ها بتوانند به وظیفه شان عمل کرده و مشتریان بالقوه را به محصول یا خدمات مورد نظر علاقه‌مند کنند.

شاید بتوان گفت مهمترین وظیفه بازاریاب، کشف ارزش محصول یا خدمات و همچنین یافتن روش‌های ارتباطی بین بازار و ارزش تولیدی است.

بازاریاب‌ها باید به کوله بار دانش و علم مجهز باشند و به یاری خلاقیتشان، روش های ارتباطی جدیدی را کشف کنند.

تحقیق دربارۀ مصرف کننده‌ها ، توسعه محصولات خلاقانه، تبلیغات و قیمت گذاری نیز مختصر از وظایف بازاریاب هاست.

آن ها باید در مورد محصول / خدمات و ویژگی های آن و نیازهای بازار بررسی کنند،نیاز مشتری را بشناسد و مکان های مناسب برای فروش محصول و یا ارائه خدمات را نیز شناسایی کنند.

بازاریاب ها باید به اصول قیمت گذاری آشنا باشد و بتواند به نحوی قیمت گذاری کنند که در بلند مدت سود حاصل شود و همچنین قادر باشند برای محصول / خدماتشان، جشنواره های تحفیف در نظر بگیرند.

بنابر این باید با درک بین تفاوت بازاریابی و ویزیتوری ، دقت کرد تا ویزیتور را با بازاریاب اشتباه نگیرید؛ به خصوص در شرکت های پخش مویرگی که نیاز به تدوین استراتژی های مهمی توزیع و فروش مویرگی دارند، این نکات باید رعایت شود.

در پایان توصیه میکنیم سری به نرم افزار دسیماپی زده و پرداخت های ارزی و بین المللی تان را با آن انجام دهید.

    نظرتان را بنویسید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.