تور ویزیت چیست؟

تور ویزیت

تور ویزیت چیست؟

تور ویزیت چیست؟ چگونه تور ویزیت ایجاد کنیم؟ مزایای استفاده از نرم افزار و اپلیکیشن برای ایجاد تور ویزیت و تعیین مسیر ویزیتور چیست؟

یکی از دغدغه های شرکت های پخش مویرگی، نظم بخشیدن به زمان های ویزیت مشتری است؛ به هر میزان که زمان های ویزیت طبق اصول و برنامه تنظیم و کنترل شوند، به همان میزان شاهد رشد شرکت، جلوگیری از هدر رفت زمان ویزیتور و فروش بیشتر محصولات خواهیم بود.

 در این مقاله به اختصار توضیحاتی در رابطه با تور ویزیت ( و هرآنچه که تحت تأثیر آن قرار میگیرد مانند مشتریان، تقویم و مسیر ویزیتور) ارائه میشود تا مدیران فروش مجموعه های تولیدی و پخش بتوانند راهکارهایی اساسی جهت افزایش بازدهی مجموعه در نظر بگیرند.

تور ویزیت چیست؟

تور ویزیت یکی از بخش های مهم در اپلیکیشن های ویزیتوری و سامانه های تحت وب پخش مویرگی و از لغات و اصطلاحات تخصصی و کاربردی و به این معناست که ویزیتورهای شرکت در طی ماه به هر مشتری و خرده فروش چند بار سرکشی و وی را ویزیت میکنند.

فرمول به دست آوردن تور ویزیت بدین شرح است که تعداد مشتریان هر شرکت پخش در هر منطقه را بر تعداد مشتریان قابل ویزیت در طی یک روز تقسیم میکنیم.

به عنوان مثال اگر تعداد مشتریان شما در یک منطقه مشخص برابر با 200 مشتری باشد و هر یک از ویزیتورهای شما در روز بتواند 10 مشتری را ویزیت کند به این معنا خواهد بود که تور ویزیت 20 روزه است.

به عبارت دیگر بازاریاب شرکت به هر مشتری در بازه زمانی 20 روزه سرکشی و او را ویزیت خواهد کرد؛ اکنون اگر به عنوان مثال توانایی ویزیت هر ویزیتور در روز 20 مشتری باشد، تور ویزیت نیز 10 روزه خواهد بود.

ایجاد تور ویزیت

شاید در وهله اول اینطور به نظر برسد که هرچقدر تور ویزیت کمتر باشد بهتر است چرا که ویزیتورها سریعتر و در بازه زمانی کوتاه تر به مشتری ها سر میزنند اما این صحیح نیست.

اینکه مدیران و سرپرست‌های فروش و حتی در مواقعی سوپروایزر فروش تور ویزیت را به سمت کمترین عدد ممکن تنظیم کنند به معنای ایجاد وضعیت بهینه نیست، بلکه تور ویزیت باید با توجه به متغیرها و موضوعات مختلفی از جمله نوع کالا، منطقه فروش و مهمتر از همه متناسب با میزان خروجی کالا از قفسه های مشتری تنظیم شود.

بنابراین شاید بتوان در تعریف تور ویزیت اینگونه هم گفت که تور ویزیت یعنی تنظیم برنامه ای منظم، پیوسته و بدون تداخل برای هر یک از ویزیتورها جهت ویزیت مشتریان اختصاص داده شده به همان ویزیتور.

برنامه ای که تحت تأثیر عواملی چون گروه های مشتری و سطح بندی و طبقه مندی مشتریان، نواحی ویزیت و مناطق تحت ویزیت، نوع کالاها، میزان خروجی کالا از قفسه مشتری، فعالیت رقبا در آن منطقه و تعداد و وضعیت انبارهای پخش سرد و گرم شرکت به صورت ماهانه، هفته ای و روزانه تدوین میشود.

تعیین یک تور ویزیت روزانه، هفتگی و ماهانه و اختصاص آن به هر ویزیتور و همچنین تعیین مناطق و مسیرهای ویزیت و مشتریان جهت جلوگیری از اتلاف زمان و هزینه، جلوگیری از ویزیت نامنظم و یا خارج از مسیر، جلوگیری از تداخل ویزیت ویزیتورها از جمله وظایف مدیران فروش شرکت هاست.

امکان ایجاد تور ویزیت در نرم افزار دسیما

نرم افزار تور ویزیتدر این بین نرم افزار پخش مویرگی دسیما که از کامل ترین اپلیکیشن ویزیتوری اندروید و آی او اس موجود در کشور نیز بهره میبرد، امکانات کاملی را جهت ایجاد تور ویزیت در اختیار مدیران فروش مجموعه های کوچک و بزرگ قرار می‌دهد تا علاوه بر مسیریابی دقیق و کنترل مسیر حرکتی ویزیتورها، کنترل دقیق تری بر میزان فروش در یک منطقه و عوامل تأثیر گذار بر آن داشته باشند.

از جمله امکاناتی که نرم افزار بازاریابی دسیما در رابطه با ایجاد تور ویزیت در اختیار مدیران و سرپرست های فروش شرکت های تولیدی و توزیع و پخش کالا قرار میدهد میتوان به تعریف و مدیریت ویزیتورها، امکان تعریف گروه های ویزیتوری و تعریف تنظیمات خاص به ازای هر ویزیتور اشاره کرد.

در نرم افزار ثبت سفارش دسیما امکان ردیابی آنلاین مشتریان و ویزیتورها روی نقشه به صورت لحظه ای نیز وجود دارد؛ مدیران فروش همچنین میتوانند در این سامانه تحت وب به اختصاص انبارها به ویزیتورها، دریافت گزارش مسیر حرکت ویزیتور و تعیین ناحیه ویزیت و تعیین مسیر ویزیت روی نقشه برای ویزیتورها بپردازند.

 از دیگر امکانات و ویژگی های سامانه تحت وب پخش مویرگی دسیما در رابطه با ایجاد تور ویزیت میتوان به تعیین برنامه ویزیت روی تقویم، ایجاد طرح ویزیت با استفاده از نواحی، تعیین کوتاه ترین مسیر برای ویزیتورها روی نقشه و امکان محاسبه مسافت طی شده توسط ویزیتور به صورت روزانه توسط جی پی اس اشاره کرد.

    نظرتان را بنویسید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.