انواع روش های توزیع و پخش کالا

روش های پخش کالا

انواع روش های توزیع و پخش کالا

روش های پخش و توزیع کالا و محصولات از نظر اهمیت هم تراز با کیفیت تولید کالا در نظر گرفته میشوند؛ روش های پخش کالا یا همان روش های توزیع کالا باعث میشوند تا نبض تولید و فروش بتپد و یک تولیدی سرپا بایستد.

انواع روش های توزیع و پخش کالا از جمله مهمترین نکات و  اصولی است که بخش فروش یک کارخانه و یا تولیدی و همچنین بهترین و بزرگترین شرکت های پخش مویرگی کالا باید به آن مسلط باشد.

کالای تولید شده هرچقدر هم که از کیفیت بالایی برخوردار باشد، در ابتدا باید دیده و به مشتری معرفی شود و به اصطلاح در جلوی چشمش قرار بگیرد.

و زمانی که ویزیتورها توانستند وظیفه شان در اقناع مشتری برای خرید محصول به درستی انجام دهند، نوبت به مرحله پخش مویرگی صحیح و اصولی میرسد.

اگر محصول در فرایند توزیع و پخش مویرگی از مؤلفه های اصولی عرصه پخش و توزیع کالا از جمله سرعت، دقت، خوش قولی و وقت شناسی و غیره برخوردار نباشد، به مرور و یا حتی در اندک زمانی محصول مورد نظر از بازار و از سبد سفارش فروشگاه ها حذف میشود.

بنابراین روش های پخش و توزیع کالا نیز در کنار سایر موضوعات و نکات از جمله استفاده و خرید بهترین اپلیکیشن بازاریابی و ویزیتوری و یا استفاده و خرید نرم افزار پخش مویرگی از جایگاه و اهمیت بالایی در عرصه توزیع و پخش مویرگی کالا برخوردار است.

انواع روش های توزیع و پخش کالا

ما در گذشته  و طی مقاله ای به تشریح و بیان انواع پخش مویرگی – پخش مویرگی گرم و پخش مویرگی سرد – پرداخته ایم و در این مقاله نیز به انواع روش های توزیع کالا و روش های پخش کالا خواهیم پرداخت:

عمده فروشی یا بنکداری

توزیع کالا در عمده فروشی ها یکی از روش های پخش کالا و شناخته شده ترین آن ها در ایران است؛ دسیما در آینده ای نزدیک نیز شما را با روش پخش و توزیع کالا در عمده فروشی ها و بنکداری ها آشنا خواهد کرد.

در این روش توزیع کالا، بنکدارها و عمده فروش ها به واسطه قدرت مالی که دارند اقدام به خرید کالا و محصول از کارخانه ها و تولیدکننده ها میکنند.

عمده فروشی و بنکداری

در این روش توزیع کالا ویژگی ها و مزایایی برای عمده فروش ها دارد، به طور مثال خرید مستقیم از کارخانه و کاهش قیمت خرید، برخورداری از تخفیف های ویژه به واسطه حجم خرید یا خرید نقدی، امکان خرید قسطی با قیمت مناسب و غیره باعث میشود تا عمده فروشان از قدرت بالایی برخوردار باشند.

در روش پخش عمده فروشی هزینه توزیع کالا برای این قشر از فعالان صنعت پخش به طرز قابل توجهی کاهش میابد.

در روش توزیع کالا در بنکداری ها، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان اصلی نظارت و کنترل خاصی بر نحوه و حتی قیمت های توزیع ندارند.

در این روش، عمده فروشی به طور مستقیم با خرده فروشی ها در ارتباط است و این خرده فروش ها هستند که به سراغ بنکدارها میروند؛ البته که عمده فروشی ها نیز میتوانند از روش ها و ابزارهای مختلف پخش از جمله استخدام ویزیتور نیز استفاده کنند.

اغلب عمده فروش ها در یک مکان خاص اعم از بازار یا خیابان گردهم جمع آمده اند که منجر به افزایش مراجعه خرده فروش ها به آن محل میشود و به ندرت پیش می آید که عمده فروشی بتواند به تنهایی در یک محل به کار خود ادامه دهد.

توزیع کالا توسط شرکت های پخش مویرگی

شرکت های پخش مویرگی یکی از محوری ترین نقش ها در عرصه توزیع و پخش کالا را ایفا میکنند؛ آن ها نیز یکی از مهمترین روش های پخش کالا محسوب میشوند.

البته نقش آن ها صرفاً به توزیع و پخش محدود نمیشود و کیفیت و سرعت فعالیت آن ها باعث افزایش فروش و رونق کالاهایی که مسئولیت پخشش را به غهده گرفته اند نیز میشود.

بنابراین کیفیت فعالیت شرکت های پخش مویرگی تاثیر مستقیمی بر فروش تولیدکننده کالا میگذارد از این رو انتخاب بهترین شرکت پخش مویرگی همواره یکی از دغدغه های تولیدکنندگان را تشکیل میدهد.

شرکت های پخش و توزیع کالا معتبر ابتدا به تحقیقات بازار و نیاز سنجی میپردازند؛ در تلاشند تا از بهترین ویزیتورهای حرفه ای و به روزترین و کامل ترین ابزارهای روز دنیا از جمله برنامه سفارش گیر رایگان دسیما برای موبایل استفاده کنند.

پخش مویرگی گرم ، فروش گرم

سرعت انتقال کالا، نیروهای حرفه ای، ابزار و وسایل حمل و نقل متناسب با کالا و پایین آمدن ریسک مرجوعی کالا و بازگشت پول از جمله مزایای شرکت های پخش مویرگی است که تولید کنندگان را به استفاده از آن ها برای پخش محصولاتشان ترغیب میکند.

پخش کالا از طریق واحد توزیع مستقل

شبکه توزیع و پخش مستقل از جمله ارکانی است که کارخانه ها و تولیدی های بزرگ به آن توجه ویژه ای دارند؛ به خصوص آنهایی که به تولید چندین محصول و در چند برند مختلف میپردازند.

تأسیس واحد توزیع مستقل یکی از هزینه بردارترین روش های پخش کالا و توزیع کالا در ایران محسوب میشود.

شبکه توزیع مستقل میتواند سود بیشتر و بدون واسطه ای را برای کارخانه ها به همراه بیاورد؛ این شبکه باعث میشود تا برندها حضوری فعال و پرشور در بازار و فروشگاه ها داشته باشند و کارخانه نیز به صورت مستقیم با مشتریان در ارتباط باشد.

ایجاد شبکه توزیع و پخش مستقیل بهتر است زمانی صورت بگیرد که تولیدی مربوطه از حجم تولید زیاد و تنوع برندها بهره مند باشد در غیر اینصورت ممکن است خسارت و زیان هم ببیند؛ در کل مشکل این روش توزیع هزینه های بالای راه اندازی آن است.

در این روش هم استفاده از نرم افزار پخش مویرگی و استفاده از اپلیکیشن ویزیتوری یک نقطه قوت و افزایش فروش محسوب میشود.

شما میتوانید نسبت به استفاده رایگان از نرم افزار حرفه ای و هوشمند پخش مویرگی رایگان دسیما از اینجا اقدام و اپلیکیشن ویزیتوری رایگان دسیما را نیز از گوگل پلی دریافت کنید.

نظر (1)

  • وحید شهریور 12, 1399 در 7:31 ب.ظ پاسخ

    خیلی مقاله خوبی بود . تشکر

نظرتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.